Samen met jou maken we een campagne die vanuit een heldere communicatiestrategie de juiste doelen stelt. Deze aanpak zorgt voor een maximale betrokkenheid van de doelgroep. Een campagne die zichtbaar is, mensen activeert en resultaten haalt.
Mensen in beweging krijgen is een specialisme dat een bepaalde structuur en werkwijze vereist. Uit onderzoek blijkt dat tussen de 70 en 90 procent van de beslissingen die mensen dagelijks nemen gebaseerd zijn op emotie. Op basis van strategieën die hun effectiviteit in de praktijk hebben bewezen, maken we een focusplan dat naadloos aansluit op jouw doelen.
Doelgroep centraal
Wij zetten jouw doelgroep centraal, leren hen kennen en begrijpen hun behoeften. Vanuit verbinding overtuigen we effectiever. Met een painstorm identificeren we de uitdagingen en met een gainstorm voegen we waarde toe.
Focus op uitdaging en doel
De juiste propositie
Strategie en concept
Contentstrategie
Na de voorbereiding gaan we aan de slag met een uitgekiend plan voor een campagne die mensen bereikt, raakt en aanzet tot actie. De uitvoering van onze campagne verloopt in drie fases: bewustworden, zaaien en oogsten.
Bewustworden
Zaaien
Oogsten
Het resultaat is een succesvol afgeronde campagne op basis van een ijzersterke communicatiestrategie die gezien en gehoord is door jouw doelgroep. Je hebt jouw doelgroep bereikt en hen beter leren kennen. Je weet wie zij zijn, wat hen beweegt en gaat samen met hen aan de slag voor de volgende fase van jouw project.
Tijdens de campagne is jouw zichtbaarheid, en de zichtbaarheid van je project zijn vergroot, de doelgroep is bewust geraakt van jou en jouw project. Goede communicatie heeft ervoor gezorgd dat men hier ook een gevoel bij heeft, als gevolgd hiervan zetten zij zich actief in voor een gezamenlijk doel. Wij merken dat de betrokkenheid tijdens iedere campagne een enorme vlucht neemt en er een sterke activatie van de doelgroep is. Goede communicatie speelt hierin een cruciale rol.
7 basisprincipes van een succesvolle campagne
- Creëer een aanbod dat perfect aansluit op de behoefte
- Stel een doelstelling en een deadline
- Een heldere boodschap: concreet en eerlijk
- Creëer eenheid: we doen het samen
- Creëer urgentie: het moet nu gebeuren
- Betrek lokale stakeholders zoals wijkcomités
- Wees open en benaderbaar
Op basis van deze succesformule behalen wij tastbare resultaten waar mensen blij van worden!
- Voorbereiding
-
Doelgroep centraal
Wij zetten jouw doelgroep centraal, leren hen kennen en begrijpen hun behoeften. Vanuit verbinding overtuigen we effectiever. Met een painstorm identificeren we de uitdagingen en met een gainstorm voegen we waarde toe.
Focus op uitdaging en doel
Door grondig onderzoek en gesprekken met jouw doelgroep, bouwen we een campagne die aansluit op hun belevingswereld. Effectieve communicatie is essentieel om uitdagingen en doelen duidelijk te krijgen. Samen stellen we een doelstelling en een deadline.De juiste propositie
Onze propositie bevat een doordacht aanbod en een duidelijke kernboodschap voor de campagne. De juiste boodschap zorgt voor heldere communicatie die de doelgroep aanspreekt. We creëren een aanbod dat perfect aansluit op de behoefte van de doelgroep.Strategie en concept
Tijdens de campagne gebruiken we de zeven beïnvloedingsprincipes van Cialdini (schaarste, sociale bewijskracht, sympathie, wederkerigheid, commitment, eenheid, autoriteit) om de impact van de campagne te maximaliseren.Contentstrategie
Een sterke contentstrategie zorgt voor dialoog en verbinding. We koppelen middelen aan beïnvloedingsprincipes en versterken ze met storytelling. Dit vergroot de emotionele betrokkenheid en helpt mensen informatie beter te onthouden. De uiteindelijke campagne is volledig gebaseerd op technieken die zichzelf in de praktijk hebben bewezen en onderdeel zijn van een effectieve communicatiestrategie. - Uitvoering
-
Na de voorbereiding gaan we aan de slag met een uitgekiend plan voor een campagne die mensen bereikt, raakt en aanzet tot actie. De uitvoering van onze campagne verloopt in drie fases: bewustworden, zaaien en oogsten.
Bewustworden
In deze fase richten we ons op het verspreiden van informatie en kennis. We maximaliseren het bereik en de zichtbaarheid. Duidelijke en eenduidige informatievoorziening is cruciaal om de boodschap over te brengen. Daarnaast helpen onze ambassadeurs ons om jouw doelgroep te bereiken en betrokken te houden.Zaaien
Tijdens deze periode leggen we de focus op het creëren van een positief gevoel en betrokkenheid. We gebruiken doelgerichte communicatie om een sterke band met de doelgroep te creëren. We zorgen dat jouw doelgroep op de juiste manier wordt gemotiveerd om betrokken te raken.Oogsten
In deze fase wordt jouw doelgroep geactiveerd. Heldere communicatie helpt bij het overbrengen van urgentie, bijvoorbeeld ondersteund door een duidelijke deadline. Jouw doelgroep is nu actief onderdeel van de campagne: samen maken zij het verschil. Wij zorgen dat projecten worden gerealiseerd en/of verwerven waardevolle inzichten over jouw doelgroep. Onze aanpak zorgt voor een maximale betrokkenheid van de doelgroep.Onze campagnes - Resultaat
-
Het resultaat is een succesvol afgeronde campagne op basis van een ijzersterke communicatiestrategie die gezien en gehoord is door jouw doelgroep. Je hebt jouw doelgroep bereikt en hen beter leren kennen. Je weet wie zij zijn, wat hen beweegt en gaat samen met hen aan de slag voor de volgende fase van jouw project.
Tijdens de campagne is jouw zichtbaarheid, en de zichtbaarheid van je project zijn vergroot, de doelgroep is bewust geraakt van jou en jouw project. Goede communicatie heeft ervoor gezorgd dat men hier ook een gevoel bij heeft, als gevolgd hiervan zetten zij zich actief in voor een gezamenlijk doel. Wij merken dat de betrokkenheid tijdens iedere campagne een enorme vlucht neemt en er een sterke activatie van de doelgroep is. Goede communicatie speelt hierin een cruciale rol.
7 basisprincipes van een succesvolle campagne
- Creëer een aanbod dat perfect aansluit op de behoefte
- Stel een doelstelling en een deadline
- Een heldere boodschap: concreet en eerlijk
- Creëer eenheid: we doen het samen
- Creëer urgentie: het moet nu gebeuren
- Betrek lokale stakeholders zoals wijkcomités
- Wees open en benaderbaar
Op basis van deze succesformule behalen wij tastbare resultaten waar mensen blij van worden!